Nie można cieszyć się pełnią życia, jeśli nie mamy celu, który motywuje nas do pracy. Dla każdego może oznaczać to coś zupełnie innego, tym niemniej dla wielu osób tym celem, do którego warto dążyć jest polepszenie własnego zdrowia. Najlepiej to osiągnąć poprzez odpowiednia dawkę ruchu. Nic nas tak nie napędza do działania, jak dobre ćwiczenia, pokonywanie własnych barier, poprawa sylwetki swojego ciała. Sport i rekreacja właściwie się nie nudzi, albowiem codziennie możemy robić coś innego.

rozciąganie po treningu

Autor: typexnick
Źródło: http://www.flickr.com
Oczywiście, nie może być to przypadkowe, czyli wybór ćwiczeń, na jakie danego dnia mamy ochotę. Jeśli ułożymy już swój harmonogram powinniśmy przestrzegać go. Można normalnie podzielić tydzień na różne aktywności. Przykładowo w poniedziałek ćwiczenia w domu, biegi we wtorek, a w środę pływalnia (polecam: ). Nie ważne, w jaki dzień będziemy biegać czy pływać. Wiadomo, że pogoda zazwyczaj ma tu wiele do powiedzenia, lecz starajmy się pilnować postanowień.

To jasne, że jeżeli na dworze mróz i śnieg to biegi powinniśmy przenieść do siłowni, na bieżnie, lecz jeśli pogoda nie jest wspaniała, ale dobra do biegania, to nie ma co się zrażać, że nie ma idealnych warunków. Dobrym także sposobem jest zorganizowanie jakieś gry zespołowej, lecz do tego już potrzebujemy znajomych. Jeśli takich mamy, powinniśmy umawiać się z nimi któregoś dnia, po to, by pograć w piłkę nożna, siatkówkę czy koszykówkę. Przydadzą się tu różnego typu akcesoria, takie jak na przykład – akcesoria do tenisa ziemnego na naprawdę to bez różnicy, liczy się gra i wysiłek, który w to włożymy. Pamiętajmy też, ze nawet, kiedy mamy już po prostu aktywności, to i tak nie rezygnujmy choć z wieczornej przechadzki. Świeże powietrze, ruch, to wpłynie z pewnością na naszą lepszą kondycję.

Tak samo, nie marnujmy weekendu na siedzenie przed telewizorem. Wybierzmy się gdzieś poza miasto, pochodźmy po górach, poczujmy, fizyczne zmęczenie. Dzięki temu kolejny tydzień będzie lepszy, bo poczujemy, że naprawdę żyjemy. To ważne, jeśli pragniemy na dłużej zachować zdrowie i dobra sylwetkę. Pamiętajmy jednak, że nie ćwiczyć „od święta”, tylko regularność zapewni nam sukces i przyniesie prawdziwe efekty.