Wbrew pozorom tkanka tłuszczowa pełni w naszym organizmie niemało ważnych funkcji, dlatego też zostaliśmy zbudowani przez naturę w taki sposób, iż musimy ją mieć. Ważne jest jednak, aby utrzymać równowagę, ponieważ tkanki tłuszczowej nie może być ani za wiele ani za mało. Niestety sporo osób ma problem zazwyczaj z jej nadmiarem.

Ćwiczenia

Autor: Atletica Live
Źródło: http://www.flickr.com

Głównym celem tkanki tłuszczowej jest przede wszystkim chronienie organów wewnętrznych przed rozmaitymi urazami mechanicznymi. Poza tym zamienia ona energię na ciepło. Rozkład tkanki tłuszczowej w znacznej mierze zależy od płci, jak również w dużym stopniu od wieku danej osoby.

Niewątpliwie każdy kto pragnie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, musi w pierwszej kolejności postawić na aktywność fizyczną. To najskuteczniejszy, a jednocześnie najszybszy i najzdrowszy sposób na uzyskanie odpowiednich efektów. Spalanie tkanki tłuszczowej powinniśmy rozpocząć od różnego rodzaju treningów aerobowych, takich jak na przykład jazda na rowerze czy spinning. Także bieganie kalorie powinno przemienić w

Kulturysta

Autor: Erik Nomm
Źródło: http://www.flickr.com

energię, która prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej. Uwzględnić należy rzecz jasna pływanie czy aerobik. Jeśli urozmaicimy nasze ćwiczenia, z całą pewnością możemy spodziewać się satysfakcjonujących efektów.

W bardzo wielu klubach sportowych organizowane są nawet specjalne zajęcia ukierunkowane właśnie na spalanie tłuszczu ze wszystkich partii ciała. Ćwiczenia aerobowe są nie tylko korzystne dla naszej urody, ale także korzystnie oddziałują na serce, co również wpływa na znacznie sprawniejszą przemianę materii.

Idealnie sprawdza się również niezwykle popularny w ostatnim czasie w naszym kraju nordic walking. Sport ten nie obciąża stawów ani kręgosłupa w trakcie regularnego chodzenia, a dodatkowo pozwala spalić znacznie więcej kalorii niż typowy marsz.

Zaczynając swoją walkę z nadmiarem tłuszczu powinniśmy wiedzieć o tym, że najlepiej robić to rano. Dobrze jest spalać ją jeszcze przed pierwszym posiłkiem. Powinniśmy jednak pamiętać, iż trening wcale nie musi być niezwykle męczący. Znacznie istotniejsze od intensywności ćwiczeń jest to, jak długo one trwają. Wysiłek w tym przypadku musi być jednostajny i trwać ok. godziny.