Rekomendowana przez lekarzy porcja aktywności ruchowej wymagana by zachować zdrowie to od trzydziestu do sześćdziesięciu min. ćwiczeń dziennie. Bieganie nie jest jedyną możliwą odmianą aktywności sportowej zalecaną człowiekowi, który chciałby dożyć późnych lat w doskonałej kondycji.

Jogging

Autor: Clemens v. Vogelsang
Źródło: http://www.flickr.com
Można też pływać, gimnastykować się lub na przykład wspinać się. Rehabilitanci (strona internetowa) doradzają, aby w swoje nasza aktywność fizyczna była jak najbardziej różnorodna. Okazuje się, iż najbardziej korzystne jest przeplatanie różnorodnych rodzajów sportów, tak by na przykład dwa dni w ciągu tygodnia biegać, dwa dni gimnastykować się w jakikolwiek sposób a resztę tygodnia zostawić na regeneracje.

W przypadku gdy istotnie zdecydujemy się na zróżnicowany trening, warto jest tę sprawę drobiazgowo przemyśleć. Dobrym rozwiązaniem dla uprawiających bieganie są jakieś dodatkowe ćwiczenia aerobowe. Taki trening nie jest nadmiernym obciążeniem dla organizmu. Dobrze trenować tak, by płuca nadążały z transportem tlenu do gimnastykowanych mięśni. Ponieważ jogging też zalicza się do ćwiczeń tlenowych, trzeba z grupy ćwiczeń aerobowych wybrać te, które w nieco większym stopniu angażują inne mięśnie niż jogging. Mogą to być np. elementy aerobiku. Podobne te ćwiczenia troszkę do tańca.

Co niezmiernie ważne i praktyczne, ćwiczenia gimnastyczne tak samo jak bieganie, jest sportem bardzo tanim. Do jego uprawiania wystarczy komfortowy strój z bawełny i akuratne buty. Biegacz w takie ubranie jest już wyposażony. Włożyć można przecie najlepsze koszulki dla biegaczy czy buty do biegania jako praktyczne buty podczas gimnastyki przy muzyce.

Przez takie zróżnicowane działania nasz trening będzie całościowy, a przez to będziemy o wiele zdrowsi oraz umięśnieni. Kiedy ćwicząc zechcemy wyglądać tak samo pięknie jak zazwyczaj, możemy włożyć dodatki takie jak najlepsze lub czapki do biegania, dzięki czemu można poczuć się bardziej elegancko.