Osoby, które szczególnie troszczą się o swój wygląd i siłę fizyczną, czyli te, które wiele czasu spędzają na siłowni, z pewnością wiele wiedzą o wielu różnorodnych dodatkach do Diety, które (jeśli są używane w odpowiedzialny sposób) mogą im niezwykle dopomóc przy wykonywaniu różnego typu treningów.
Obecnie jednym z najpopularniejszych tego typu preparatów jest białko BCAA, jakie wzmacnia tkanki mięśniowe i polepsza ogólną formę.

Bez względu na to każdy trening fizyczny powinien odbyć się już po przyjęciu normalnego posiłku. Należy mieć w pamięci, że ani jeden suplement diety nie może zastępować własnych wartościowych pokarmów. Następnie, niedługo przed początkiem ćwiczeń fizycznych, należy zażyć ok. 5 g BCAA, które będzie w czasie naszego treningu spalone. Dzięki temu działaniu, i dzięki temu, że dodaliśmy do naszego organizmu białko BCAA z zewnątrz, redukuje się katabolizm mięśni, który jest produkowany w czasie większej aktywności ruchowej.

fitness
Niedługo po przeprowadzonym wysiłku siłowym, powinniśmy jak najszybciej spożyć białko odpowiadające równowartości białka w normalnym posiłku. Dla przykładu jeżeli na dzień musimy zjeść 200 g białka oraz rozkładamy to na pięć posiłków – co daje w jednym daniu 40 g białka – to także taką ilość dostarczamy po treningu. Poza tym godzinę po przeprowadzonym treningu należy zjeść treściwy posiłek.

Bardzo ważne jest właściwe dozowanie preparatu, ponieważ podobnie jak suplement mógłby pomóc, tak może także zaszkodzić. Pamiętajmy o tym i w razie potrzeby – skonsultujmy się po prostu ze swoim lekarzem.