Na matematyce były nam potrzebne kalkulatory. Początkowo były liczydła i nauka liczenia na palcach lub cząstkach mandarynki, czy też cukierkach. Wprawialiśmy się w liczeniu. Jednak z kolejnymi latami zaczynaliśmy liczyć bardziej poważne rzeczy. Zastanawialiśmy się jak wydać kieszonkowe. Jeśli chodzi o liczenie pieniędzy to jest z nami to do końca życia. W dorosłym życiu to ile posiadamy pieniędzy na koncie jest niezmiernie ważne. Ale nie tylko liczenie kasy nam zostaje, poza tym liczymy też kalorie.

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Dawniej liczyło się jedynie ile mniej więcej mąki musimy wsypać do ciasta lub ile soli wsypać do garnka z brokułami, obecnie ważne jest ile kalorii zjedliśmy i ile daliśmy radę spalić. Kalkulator kalorii pozwala nam w odpowiedni sposób się odżywiać. Jeżeli nie jest to czyste szaleństwo, tzn.tj. nie martwimy się każdą zjedzoną rzeczą to nie jest źle. Gorzej, gdy będąc zwykłym człowiekiem uzależniamy wszystko od ilość spożytych kalorii. O ile w sytuacji profesjonalnych sportowców odpowiednia ilość kalorii jest bardzo ważna, o tyle w życiu normalnego człowieka nie musimy nadmiernie się tym zajmować. Oczywiście, jeśli mamy otyłość to warto zadbać by bilans kaloryczny był odpowiedni. Ale nie dajmy się zwariować. Dodatkowe informacje o dietach dotyczące kwestii takich jak. dieta (sprawdź tu) dla wegetarian można zawsze znaleźć w sieci lub też na odpowiednich serwisach.

Moc diety
Każdy słyszał o dietach różnego rodzaju. Jedni robią sobie dni bez mięsa, inni stosują diety kapuściane, a pozostali pochłaniają, co popadnie. Trzeba pamiętać o tym, że dieta rzeczywiście musi zostać dobrana do konkretnej osoby. Każdy człowiek jest inny i nie istnieje coś takiego jak dobra dieta dla wszystkich. Jedni potrzebują więcej pewnych składników inni potrzebują ich mniej. Jeśli naprawdę mamy zamiar walczyć o siebie powinniśmy pójść do dietetyka. Tylko w taki sposób będziemy mieli odpowiednio dopasowaną dietę. Oczywiście są zasady, z których warto skorzystać, tj. spożywanie pięciu posiłków dziennie, picie dużej ilości wody. Pamiętajmy też o tym żeby pozbyć się z jadłospisu rzeczy ciężkostrawnych. Nie jedzmy również smażonych potraw. Nie znaczy to jednak, że raz na jakiś czas nie można skusić się na pizze czy też na smażone pierogi. Nie dajmy się zwariować. Musimy jedynie pamiętać o umiarze w jedzeniu a na sto procent nasze zdrowie zyska inny wymiar. Nieodpowiednio dopasowana dieta może tylko nam zaszkodzić. Kolejnym istotnym elementem jest zaplanowany wysiłek fizyczny (tutaj polecamy zwłaszcza rozciąganie mięśni). Do zobaczenia z nową figurą już wkrótce!