Triathlon jest wyścigiem wytrzymałościowym, domagającym się świetnej formy fizycznej. Dlatego trzeba się do niego w odpowiedni sposób przygotować, by móc zakończyć go z zadowalającym rezultatem. Podczas lata treningi są dużo bardziej uciążliwe, zatem należy wiedzieć, jak trenować, by nasza kondycja nie spadła.


Zacznijmy od tego, iż trening przy większej temp. jest dodatkowym obciążeniem dla organizmu.

Jazda na rowerze w górach

Autor: fixedandfrailing
Źródło: http://www.flickr.com
Nie znaczy to, iż musimy całkowicie odpuścić sobie ćwiczenia, lecz zaplanować je na bardziej pomyślną dla nas porę, tzn. na godziny poranne bądź wieczorne. Wtedy temp. na zewnątrz jest dużo mniejsza, a tym samym korzystniejsza dla ludzi, którzy mają zamiar podjąć się aktywności fizycznej. Jeżeli rano trudno jest ci zejść z łóżka bądź dojeżdżasz do pracy, więc i tak wcześnie wstajesz, ćwicz wieczorem. Później możesz już tylko wziąć prysznic i wypocząć, nie zamartwiając się rannym zrywaniem. Jeśli pomimo wszystko musisz ćwiczyć w ciągu dnia, wybierz zacienione tereny, np. las. Powietrze w tym miejscu będzie zdecydowanie bardziej przyjemne, aniżeli w środku miasta. Po drugie za każdym razem konieczne są nawadniające płyny. Najlepiej sprawdza się woda, ale można zakupić też izotoniki, czyli napoje dla sportowców, jakie charakteryzują się błyskawiczną przyswajalnością elektrolitów i węglowodanów w nich zawartych. Istotna jest też odzież, jaka powinna być przewiewna i oddychająca. Pamiętajmy o głowie, którą również trzeba ochronić przed słońcem, wkładając czapkę z daszkiem. Gdy poczujesz nudności, zawroty głowy lub dreszcze, to prawdopodobnie udar słoneczny. Musisz pójść do lekarza i dać sobie odpocząć, aby więcej nie zezwolić na taką sytuację. Dobrze jest ćwiczyć w towarzystwie drugiej osoby. Wtedy gdy poczujemy się gorzej bądź z innych powodów będzie nam konieczna pomoc, zawsze będzie dla nas oparciem oraz nie zostaniemy sami w ciężkiej sytuacji.

czepki pływackie

Autor: Meredith Bell
Źródło: http://www.flickr.com
Jeżeli zatem zamierzasz zmierzyć się z dyscypliną, którą jest triathlon, trening latem przy wykorzystaniu niniejszych wskazówek już nie będzie dla ciebie żadnym problemem. Pamiętaj o sugestiach, a odpowiednio przygotujesz się do wyścigu oraz nie narazisz się na udar słoneczny czy odwodnienie, jakie byłoby niebezpieczne dla twojego organizmu.