Siłownia staje się coraz częściej używanym miejscem na poprawę swojej kondycji fizycznej. Wielu ludzi chodzi tam głównie z powodu tego, aby utrzymać mięśnie w odpowiedniej formie, trochę się zmęczyć i poprawić siłę. Jednak w pewnej chwili część z takich osób, zwłaszcza dotyczy do panów, zaczyna bardziej intensywnie angażować się w trenowanie, a że siłownia w pierwszej kolejności się kojarzy z dużymi mięśniami, to i to jest podstawowym celem ćwiczących.

trening

Autor: adidas
Źródło: adidas
Jeśli ktoś zamierza bardziej profesjonalnie podchodzić do budowania swoich mięśni, to powinien pamiętać o kilku ważnych sprawach. Przede wszystkim niezbędne będzie odpowiednie zapoznanie się z techniką ćwiczeń, przy większych obciążeniach jest to niezbędne, aby się nie nabawić żadnej groźnej kontuzji. Bardzo dużą rolę w takim treningu ma także odpowiednia dieta. Siłowe sporty potrzebują sporej dawki energii, lecz także właściwej ilości białka potrzebnego do budowy mięśni. Z tego też powodu konieczne jest dostosowanie diety w taki sposób, żeby faktycznie masa ciała ulegała zwiększeniu.

Zawodowi kulturyści ćwiczą swoimi przez lata sprawdzonymi układami ćwiczeń. Osoby rozpoczynające ćwiczenie na siłowni rozpocząć powinny od podstaw, czyli początkowo wzmocnić mięśnie i ścięgna i przygotować je do wzmożonego wysiłku. Bardzo dobrze będą sie do tego nadawać najprostsze ćwiczenia, które angażują jak największą

trening

Autor: Tom Page
Źródło: http://www.flickr.com

liczbę mięśni. Na początku należy ćwiczyć jak najwięcej z wolnymi ciężarami, dzięki temu pracuje nie tylko grupa mięśni, na którą jest ćwiczenie, lecz również wszystkie wspomagające.

Jeżeli ktoś będzie chciał jednocześnie pozbyć się trochę ciała, to bardzo dobrym rozwiązaniem może być dla niego trening obwodowy – czytaj więcej. Jego główną ideą jest wykonywanie szybkich zestawów ćwiczeń bezpośrednio po sobie, i dopiero po wykonaniu wszystkich jest przerwa na odpoczynek. Na początku można zacząć od jednego cyklu, zwanego też obwodem, a wraz ze zwiększeniem kondycji i wytrzymałości można ich liczbę zwiększać, albo dokładać również kolejne ćwiczenia.