Wersalka, odbiornik telewizyjny, mecz, napój alkoholowy oto stereotypowy obraz naszego kibica piłki nożnej. Prawdziwy fan aktywności fizycznej z brzuszkiem piwnym lub z poważną otyłością powinien przestać być symbolem faceta po pięćdziesiątce. Sport, a w szczególności piłka nożna to cudowne widowisko, jednakże, aby utrzymać zdrowego ducha konkurencji pośród swoich dzieci i wnuków panowie powinni udać się poza cztery ściany i dać przykład swoją postawą, a przy okazji zwrócić uwagę na swoje zdrowie.

jazda na rowerze

Autor: Elvert Barnes
Źródło: http://www.flickr.com

Jednak dowolna dyscyplina nie zawsze pomoże. Aktywne używanie wolnego czasu nie tyczy się zresztą tylko płci męskiej, kobiety również powinny znaleźć dla siebie jakąś formę aktywności fizycznej.Sporo z nich na pewno stwierdzi, że prace domowe zabierają sporo z ich energii i zapasu kalorycznego, jednak spalanie kalorii to nie to samo co aktywne spędzanie czasu wolnego. W czasie wypoczynkowej aktywności fizycznej nie tylko zajmuję się swoją formą, ale przede wszystkim łagodzi stres. Ćwiczenia nie muszą być znaczącą obciążające, aktywne spędzanie czasu wolnego powinno być w głównej mierze przyjemne. Z początku mogą to być niedługie i nieforsujące marszruty w nordic walkingu, do uprawiania tego rodzaju sportu musimy mieć dwa kijki i odrobinę chęci. Dla ludzi z chorobami kręgosłupa zalecanym wyborem jest chodzenie na basen. Niestety nie każdy wie jak pływać, dlatego ciekawym rozwiązaniem jest aqua aerobik, to jest fitness w wodzie. Może go uprawiać dowolna ilość osób jednocześnie oraz nie jest on taki złożony jak się zdaje, prowadzony jest w przestrzeni gdzie poziom wody nie jest nazbyt wysoki a równocześnie pozwala na odciążenie stawów (woda nas unosi), minimalizuje też prawdopodobieństwo kontuzji. Inne przydatne wiadomości znajdziesz także tutaj: kliknij aby dowiedzieć się więcej.

pływanie

Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com

Poza tym woda stawia opór mięśniom co pomaga im stać się silniejszymi. Zajmowanie się tym sportem nie wymaga dużych przygotowań, wystarczy strój kąpielowy, czepek i odpowiedni instruktor. Potrzeba zaledwie kilku dni takiego treningu, a nasze ciało błyskawicznie dobrze zareaguje. Bieganie, piłka siatkowa, a nawet szachy wszystko sprzyja naszemu poczuciu relaksu. Spędzanie czasu z rodziną w szczególności na świeżym powietrzu jest bardzo wskazane. Ćwiczenia znakomicie wpływają na mózg i organizm człowieka. Należy pamiętać o tym, że ruszać się można w dowolnym wieku, ale należy także dostosowywać ćwiczenia do własnych możliwości. Warto dowiedzieć się również o: .