W trójboju – zawodnik kolejno płynie, jedzie na rowerze i biegnie, a czas końcowy obejmuje również przebranie odzieży sportowej. Szykując się do zawodów w trójboju trzeba pamiętać o ćwiczeniach siłowych, sprawnościowych, stabilizujących, rozciągających a także o głównym aspekcie treningu – tzn. prostych ruchach rozgrzewających czy też dogrzewających . Taką gimnastykę można wykonać przed każdym treningiem pływackim , treningiem rowerowym i treningiem biegowym . Bardzo istotne jest, aby poszczególne partie mięśniowe oraz stawy były przystosowane do wysiłku.

1-12 czerwca Herbalife Susz Triathlon

Autor: Giant
Źródło: Giant
Dzięki poprawnie przeprowadzonym treningom podniesiemy swój komfort przy rozpoczęciu treningu oraz zapobiegniemy kontuzjom. W zimne i mokre dni gimnastykę rozciągającą przed treningiem najlepiej jest przeprowadzić w mieszkaniu. Jeśli gimnastyka będzie prowadzona podczas treningu , to czas jej trwania, powinien być uzależniony od warunków, w jakich ją przeprowadzamy. Bez wątpienia kluczem do sprawniejszego pływania jest praca nad wieloma cechami techniki i sprawności pływaka. Jak się okazuje również praca nóg pozwala uzyskać skuteczniejszy czas przy takim samym wysiłku. W triathlon aktywności trzeba pamiętać o regularnym trenowaniu mięśni nóg co najmniej dwa razy w tygodniu. Na początku trenowania możemy czuć, że nasze kończyny są ciężkie i sztywne.

Ale bardzo szybko zauważymy, że prędkość pływania treningowego się polepsza. Motywem triathlon treningu jest także poprawa sprawności prędkiego wsiadania i zsiadania z roweru. Prawidłowa forma biegania jest także istotnym szczegółem dobrze zaprojektowanego rozkładu treningowego.
Wprawieni biegacze mają świadomość, że prowadzenie sporej ilości technicznych treningów, prowadzi do szybkiej sprawności ale również wielu uszkodzeń. Nowicjuszom w robieniu technicznych treningów biegowych, sugeruje się słuchanie swojego organizmu i rozsądnej obserwacji jego odpowiedzi na dane bodźce. Jeśli przeprowadzamy aktywne życie, starając się przy tym połączyć triathlon ćwiczenia z bogactwem innych powinności, trzeba rozpocząć traktowanie treningu tak samo na serio jak odbudowę.