Jak ćwiczyć, aby zyskać zamierzone rezultaty

Ćwiczenia na siłowni są w dzisiejszych czasach znacząco rozmaite jak również mogą posiadać różnorodne cele. Chociażby treningi na rzeźbę mogą nieco się różnić od zwykłych ćwiczeń siłowych. W chwili wystąpienia różnorodnych pokus w postaci smacznych, ale tuczących deserów, tłustych czipsów czy przeleżenia połowy dnia w łóżku należy zadbać o własną kondycję jak również sylwetkę.

dobrze zbudowany mężcyzna

Autor: vic fabe
Źródło: http://www.flickr.com
W takim celu najcudowniej się dowiedzieć, czego odpowiednio się po ćwiczeniach spodziewa – wyrobienia pięknej rzeźby, masy, bądź po prostu bycie silniejszym? W zależności od oczekiwań warto robić przeróżne ćwiczenia z zmienną częstotliwością.

Treningi na siłę nie są rekomendowane osobom, które dopiero zaczynają własną przygodę ze siłownią, ponieważ koncentrują się one na ćwiczeniu z jak największymi ciężarami. Używa się przede wszystkim sztang i hantli uzupełnionymi zwykłymi ćwiczeniami – dla przykładu przysiadami czy martwymi ciągami. Tego rodzaju trening powinien mieć niewielką liczbę powtórzeń – największa ich ilość to 8, a da się nawet tylko jeden raz powtórzyć, by uzyskać odpowiedni, upragniony efekt.

Z oczywistych przyczyn ciężary warto stopniować w miarę rozwoju treningu.

Jeżeli w znajdującym się tutaj wpisie nie ma interesującej Cię informacji, to kliknij ten link i zobacz sam (http://147break.waw.pl/) inny tego typu materiał.

Po 4-12 tygodniowych ćwiczeniach koniecznie trzeba zrobić kilkudniową przerwę oraz dopiero wtedy wrócić, a w celu uniknięcia przeforsowania się nie powinno się trenować więcej, niż 5 razy tygodniowo. Dieta powinna zapewniać dobre proporcje białka, węglowodanów oraz tłuszczów – nie należy jednak z białkiem przedobrzyć, ponieważ jego nadmiar sprawia problemy z nerkami oraz wątrobą.

Należy jeść 1.5 – 2 gramów białka na kilogram wagi ciała, odpowiednim uzupełnieniem diety są ryby bądź olej lniany – kwasy tłuszczowe omega-3 jak najlepiej wpływają na rozwój mięśni. Po treningu warto zjeść lub wypić coś słodkiego, inaczej organizm może rozpocząć czerpać energię z tkanki mięśniowej. Potrzebne produkty w diecie kulturysty odnajdziesz w tym źródle.

trening

Autor: Stewart Chambers
Źródło: http://www.flickr.com

Treningi na masę też powinny skupiać się na martwych ciągach, ale ich przebieg musi wyglądać innym sposobem, niż trening na siłę. Najlepiej robić większe przerwy pomiędzy seriami – zamiast dwóch minut lepiej zaczekać 3,5 – wtedy mięśnie lepiej się regenerują po mikrourazach, a dzięki temu prościej ćwiczyć ze znaczniejszymi ciężarami.

Nie powinno się też robić zbyt wielu powtórzeń – najwyżej 3 w serii; sam trening powinien zawierać od 6 do 8 ćwiczeń na drobniejsze partie mięśni a, także 10-12 na większe kilku mięśniowe (czyli chociażby biceps, triceps, brzuch). Dieta powinna zapewniać w przybliżeniu tyle białka, ile w okresie ćwiczeń na masę, lecz najwięcej kalorii powinny zawierać dwa posiłki: ten tuż po treningu jak również śniadanie.

Z kolei trening na rzeźbę trzeba skupić na częstotliwości, różnorodności a, także sile ćwiczeń – tu można trenować nawet 6 razy w tygodniu. Ćwiczenia powinny być długotrwałe, ale również należy unikać przetrenowania, ponieważ zatrzymuje ono rozwój mięśni. W przypadku gdy chcesz zacząć trenować wypróbuj takie plany treningowe.

, , , , , ,

Related posts

Stylowe rowerki miejskie – a więc, jazda po mieście w ogromnym stylu

Każdziutki spośród nas ma pojęcie, co to bywa rower, a przynajmniej kojarzy, jak mniej więcej go opisać - "rowerek jest to dwukołowiec, wraz z siodełkiem, kierownicą, napędzany naszą własną siłą mięśni wraz z pomocą pedałów" - zwykle tyle wiemy na ich temat oraz tak prawdę mówiąc, nie musimy wiedzieć więcej o ich specyfikacji, chyba iż naprawdę nas to interesuje, oraz chcemy zerknąć "głębiej".

Chciałbyś osiągnąć beztłuszczową muskulaturę? Można stosować specjalne środki na masę

W ostatnich latach zapanował trend na ćwiczenia w siłowniach bądź salach ćwiczeń i kształtowanie sylwetki. Przodują w tym przede wszystkim panowie, aczkolwiek coraz częściej zdarza się, że też kobiety pragną modelować ciało z wykorzystaniem dokładnie zaplanowanych systemów ćwiczeń. O ile kobiety na siłowni pragną się przede wszystkim odchudzić i uzyskać ładna figurę, mężczyznom zależy przede wszystkim na budowaniu masy. Szczególny nacisk kładzie się na wypracowanie beztłuszczowej muskulatury.

Polary mają szansę posiadać różnoraką grubość

Śpiwory są w różnej grubości

Jeżeli udajemy się na biwak, powinniśmy okazać się przygotowani na to, że będziemy potrzebowali kilku odpowiednich rzeczy, bez których taki wyjazd nie ma szansy się udać. Z tego powodu w pierwszej kolejności powinniśmy spojrzeć na śpiwory i zadecydować, które z nich będą dla nas dobre. Mamy szansę kupić takie, które będą rozpinane na całej długości, więc prościej będzie się w nie wchodziło, a w razie potrzeby, będziemy mogli z nich zrobić pojedyncze, duże przykrycie, ale mamy szansę kupić też takie, które w ogóle nie będą rozpinane oraz wtedy przypominają swoim wyglądem taką mumię. Poza tym różnią się one pomiędzy sobą grubością, więc musimy się zastanowić, czy będziemy potrzebować taki, który będzie nas grzał, czy starczy cienki, bo noce powinny być gorące.

Cała prawda o odżywkach dla sportsmenów – Czytaj nasz artykuł i dowiedz się jaka jest najlepsza suplementacja!

Odżywki dla sportsmenów budzą mieszane uczucia. Dla poniektórych to syntetyczna substancja, którą trzeba mijać dużym łukiem, dla pozostałych - codzienne uzupełnienie diety. Czym są i jakich rezultatów możemy oczekiwać w trakcie ich przyjmowania? Suplementy diety dla sportowców, jak nazwa wskazuje, to preparaty mające uzupełniać dietę, najczęściej (chociaż nie za każdym razem) w ich składzie znajdziemy substancje, które występują naturalnie w ludzkim ciele albo dostarczane są wespół z pokarmem.

Na urlopie zaplanuj aktywne spędzanie czasu wolnego

Aktywne spędzanie wypoczynku staje się ostatnio niezwykle modne. Dobrze jest próbować nowych rozrywek, które dostarczą wiele radości i ruchu potrzebnego dla zdrowia, zwłaszcza jeśli spędzamy sporo czasu przed biurkiem, a nasze pociechy dużo czasu spędzają w internecie.
Sporo rozrywki dostarczają gry zespołowe.

Latest posts

Okulary przeciwsłoneczne w dobrej cenie

Kiedy nadchodzi wiosna, mnóstwo ludzi robi porządki we własnej garderobie. Grube, zimowe okrycia oraz swetry chowamy w głąb szafy, robiąc miejsce lżejszym ciuchom. Organizujemy inwentaryzacje letniego obuwia, niekiedy okazuje się, że musimy kupić dodatkową parę.

Pomyślmy w jaki sposób poprawić własne zdrowie

Corporate wellness jest znacznie częściej stosowane

Można stwierdzić, że im więcej pracujemy zawodowo, tym ciężej jest nam znaleźć czas na odpowiednie zadbanie o własne zdrowie. Przez to właśnie coraz częściej obywatele decydują się na używanie z usługi corporate wellness, gdzie odnajdą wiele ważnych rad odnośnie tego, co zrobić żeby ulepszyć swoją kondycję oraz radować się wspaniałym zdrowiem. Niesamowite w tym wszystkim jest to, że znajdziemy tutaj nie tylko właściwe ćwiczenia fizyczne, które nie zajmują wiele czasu, a równocześnie przynoszą wspaniałe efekty, ale także mamy szansę się zetknąć z treningiem umysłu, gdyż wiemy, że na dobre zdrowie wpływ posiada także nasza psychika, a zmęczony umysł nie będzie służył niczemu właściwemu.

Świeży look na wiosenne dni z soczewkami kontaktowymi

Jeżeli cierpimy na problemy z oczami, bądź też są dni, kiedy po prostu nie pasują nam okulary korekcyjne, warto przemyśleć sprawę soczewek. Walory płynące z takiego rozwiązania bywają ogromne, ale również bardzo prozaiczne. Weźmy pod uwagę, że szkła kontaktowe to wyjątkowa szansa na kontrolowaną zmianę image'u.